Fotó - Természetfotó - Stockfoto

Stockfotó? Stockfotó!! Avagy milyen lehetőségek vannak a stockfotózásban manapság!

Így kezdődött a stockfotós pályafutásom!

2015. december 01. 23:26 - Digoarpi

Barcelonában élek 10 éve, így a stockfotózás kezdete is ide kapcsolódik. Egyszer megkért egy ismerős, hogy menjek el vele fotózkodni, mert egy barátnője csinálna néhány nagyon jó fotót róla és szeretne páros fotót is készíteni. A barátnő, aki egyébként profi fotós, tényleg nagyon jó fotókat csinált és a beszélgetés során kiderült, hogy stockfotózással foglakozik. Sőt az egész családot, 2 kamasz gyerekkel és egy férjjel, ő tartja el, és nem is élnek rosszul. pici.jpg

(Ezt a fotót is ő csinálta rólam.)

Én ekkor már sok éve fotóztam, de amatőr módon. Kérdezgettem, hogy természetfotókkal lehetne-e kezdeni valamit. (Én eredetileg erdész vagyok, majd biosz-tesi szakon végeztem az egyetemen.Illetve csak tesiből lett diplomám, de ez egy másik történet.) Persze, lehet azokkal is, csak azok nem mennek annyira. Ez volt a válasz.

Engem nem érdekelt a pénz mennyisége az elején,de mindenképpen meg akartam tanulni ezt a stílust, mert megláttam azt a lehetőséget, hogy azzal kereshetek pénzt amit szivesen csinálok, ott ahol nagyon szivesen vagyok, kint a természetben. Az, hogy még nem voltam kész, nem számított, mert tanulni viszont kész voltam. Ettől a naptól kezdve elkezdtem böngészni a netet információkért, de nem volt könnyű dolog 2 szempontból se.

Egy, mint fotós elég gyenge voltam, mind elméletben, mind gyakorlatban. Nagy-nagy kedvem volt csinálni, csak nem tudtam, hogy hogyan kell ezt jól csinálni.

A másik, hogy a csaj mondott egykét dolgot a stockfotózásról, de az édeskevés volt ahhoz, hogy eredményes legyek. Rengeteget kerestem, kutattam, kisérleteztem, mire szép lassan elkezdett kialakulni  a kép arról, hogy is kell ezt jól csinálni. Persze még most is van mit tanulni és keresem is a fejlődési lehetőséget minden nap.

Van egy "tanítványom", aki sokszor elmondja, hogy milyen szerencse, hogy én már átmentem a kezdeti próbálkozásokon és neki ezeket nem kell átélnie. Igaz ami igaz, szerintem minimum 1-1,5 évet elvesztegettem a próbálkozással. Neki szerencséje van...

Sajnos az elején még nem ismertem jól spanyolul a fotós zsargont, így nem tudtam elmenni semmilyen fotós tanfolyamra, de folyamatosan bújtam a netet, ha hazamentem, mindig minimum 2 fotóskönyvvel jöttem vissza. Persze csináltam a képeket is, és töltöttem fel az ügynökségekhez.

Ők meg persze jó sokat vissza dobtak, mindenféle indokkal, amit akkor megalapozatlannak véltem, de azóta tudom, hogy igazuk volt és nagyon sokat tanultam belőle.

De erről majd a következőkben beszélek...

kicsi.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://radoczyarpad.blog.hu/api/trackback/id/tr348131530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása