Fotó - Természetfotó - Stockfoto

Stockfotó? Stockfotó!! Avagy milyen lehetőségek vannak a stockfotózásban manapság!

Stockfotózás

2015. november 30. 19:42 - Digoarpi

2.jpg

Szia!

Rádóczy Árpád vagyok, fotós, stockfotós.

Itt egy olyan blogot találtál, ahol a fotózásról, elsősorban a stockfotózásról fogok írni, az elmúlt 5 év tapasztalait összegezve.

Vágjunk is bele!

2009-ben találtam rá a stockfotóra mint egy olyan lehetőségre amivel pénzt tudok csinálni. Régóta volt egy dolog amit kerestem, a jogdíjszerű jövedelmet. Olyan dolgot amivel meg tudom csinálni, hogy az egyszeri munkámért többször fizetnek. Azt szerettem volna, hogy azt és ott csináljam amit szeretnék, s mivel Barcelonában élek már 10 éve, hogy ne okozzon gondot ha mondjuk 2 hónapra haza akarok menni. Mivel a fotózás volt a hobbim, de addig a pontig csak magamnak és a családnak fotóztam, bár nem sokat tudtam róla, gondoltam, hogy belevágok a stockozásba.

Szinte alig volt olyan infó ami leegyszerűsítette volna a dolgomat és bár ismertem egy lányt aki már évek óta ebből élt, de ő profi fotós volt, eredetileg is, itt végzett a barcelonai egyetemen, fotózást tanult.

Én saját magam tanultam, könyvekből, internetről, másoktól ellesve a trükköket. Így volt bennem egy kis olyan érzés, hogy én nem tudom azt megcsinálni amit ő, hiszen ő profi.

Az igazság az, hogy ha valaki rendelkezik egy fotós tanfolyami végzettséggel sokkal gyorsabban tud előrelépni mint ahogy én csináltam, de e-nélkül is lehet eredményesen dolgozni. Lett volna kedvem nekem is tanfolyamot végezni, de kint voltam Barcelonában, így a magyar tanfolyamok kútba estek, spanyolu még nem tudtam annyira mint kellett volna, így maradt az autodidakta módszer.Rengeteg időm elment a különféle információk keresésével, a technikák tanulásásval, a rendszer megismerésével,  azzal, hogy hol, melyik cégekkel érdemes dolgozni, milyen felszerelés szükséges ehhez a típusú fotózáshoz, mire kell különösen odafigyelni, stb...De jó is lett volna, ha valaki tud segíteni...

De megérte a sok munka...

Folytatás következik...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://radoczyarpad.blog.hu/api/trackback/id/tr688128446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása